Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Vilket hästsläp rekommenderar du?

Av Sol - 15 juni 2011 12:12

Mitt gamla Värmlandssläp verkar ha gjort sitt. Det klarade inte besiktningen och att byta axel för att få bromsar och fjädring i form känns lite väl dyrt på en vagn från -89. (Någon som vill ha ett renoveringsobjekt?) Har du tips på vilket släp man ska satsa på? Får dra 1500 kg efter min bil och vill ha frontutlastat och boggie. Tips mottages tacksamt. Likaså om du vet någon som har en pärla till salu till ett bra pris.

 
 
Ingen bild

GR

15 juni 2011 13:55

Kändes helt fel från början att satsa på ett Värmlandsläpp för islandshästar. Inte mycket koppling mellan Neisti, Sviepur, Sol och Freya och Värmland. Det skulle väl vara att "Solen alltid skiner i Karlstad".

 
Ingen bild

Inga-Lill

15 juni 2011 22:38

Jag har iof en Värmlandsvagn som jag är nöjd med, men om jag fick välja och plånboken inte styrde skulle jag välja ett Boj släp. Superkvalité, dörrar bak istället för bommar. Låg ramp mm. Tycker du ska akta dig för dom "nya" moderna släpen i glasfiber. Skeva och vinda om än billiga. Vet inte om Boj finns frontutlastad men frågan är om du behöver det när dom är så låga som dom är.

 
Ingen bild

Anna

16 juni 2011 06:39

Jag har ett Thule släp som är helt sagolikt. Värmlanssläp och Thule har jag fått höra är väldigt bra släp som håller länge och har bra andrahands-värde.

 
Ingen bild

Fröknarna Fjord

16 juni 2011 17:02

Vi drömmer om ett med egna kupéer för varje häst, restaurangvagn och välventilerad toilett. Finns med dusch som tillägg, men vi ska få spolspilta i vårt nya stall, så det kan vi kanske var utan. Fast för er som reser mycket och är svettiga efter allt tävlande är det kanske bra...

 
Ingen bild

Fröknarna Fjord

16 juni 2011 17:04

Mobilt bredband och Surround är också bra om man ska åka långt.

 
Ingen bild

sofia

18 juni 2011 16:15

Jag rekomendera Umesläp om man ska resa mycket. Stort, rejält och mycket bra andrahandsvärde:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sol - 22 september 2020 16:37

Älskade Nissebus, det allra tuffaste beslutet fattades för några dagar sedan. Vi visste att detta var din sista sommar. 32 år är ett långt liv även för en tuff, stark och tålmodig islandshäst. När kroppen inte orkar och tänderna börjar ta slut. Då må...

Av Sol - 6 april 2020 07:28

Stallet är fortfarande vår trygga vrå och naturen börjar bli grön och skön. Nisse vinner fortfarande race - iallafall mot tvåbenta. 32 år och fortfarande spänst i ben och solsken i blick. Även med regntäcke på. ...

Av Sol - 20 mars 2020 08:00


En hjälpande hand behövs alltid i stallet och på turen. Hurtiga Humlan, Höken och maken ställer upp. Övervakade av Heba! ...

Av Sol - 20 mars 2020 07:55

Balansövningarna tränades såklart först på Nisse.

Av Sol - 20 mars 2020 07:53


Man kan träna balans och trick hälsar Freya.

Presentation

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Långritter
 Rida och bada
 Bromsar och mygg
 Ljuset, ljuset och ljuset!
 Semestertider

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards