Direktlänk till inlägg 3 april 2011

största vinsten - Sveipur var lättlastad!!!

Av Sol - 3 april 2011 20:12

Årets första tävling och oj vad vi har tränat. På i och urlastning :) Men, det gav utdelning. Idag hade vi både tränat och lastat på 5 minuter. Vi han gå in och ut ett antal gånger, skramla bakom Sveipur och sen lasta på riktigt utan stress. Kom fram i god tid och kunde pusta ut och sen rida fram ordentligt. Gråmulen dag. Men kul. 

Vi var med i tre tävlingar. T7, V5 och Trail. Sista gången trodden nog Sveipur att jag skämtade. In i manegen igen? Du är galen matte. Det är dessutom konstiga saker därinne. Eller så var han bara däst. Det blev en rätt lång paus i lånad skön hage. Trots att stall Stadsberga ligger långt söderöver var klubbkompisarna från Eyvinur välrepresenterade. Kul med kompisar på stallbacken. Sveipur kände igen flera från förra helgens långritt. 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sol - 22 september 2020 16:37

Älskade Nissebus, det allra tuffaste beslutet fattades för några dagar sedan. Vi visste att detta var din sista sommar. 32 år är ett långt liv även för en tuff, stark och tålmodig islandshäst. När kroppen inte orkar och tänderna börjar ta slut. Då må...

Av Sol - 6 april 2020 07:28

Stallet är fortfarande vår trygga vrå och naturen börjar bli grön och skön. Nisse vinner fortfarande race - iallafall mot tvåbenta. 32 år och fortfarande spänst i ben och solsken i blick. Även med regntäcke på. ...

Av Sol - 20 mars 2020 08:00


En hjälpande hand behövs alltid i stallet och på turen. Hurtiga Humlan, Höken och maken ställer upp. Övervakade av Heba! ...

Av Sol - 20 mars 2020 07:55

Balansövningarna tränades såklart först på Nisse.

Av Sol - 20 mars 2020 07:53


Man kan träna balans och trick hälsar Freya.

Presentation

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Långritter
 Rida och bada
 Bromsar och mygg
 Ljuset, ljuset och ljuset!
 Semestertider

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards