Alla inlägg under januari 2010

Av Sol - 30 januari 2010 23:36

Med Pucci i släden tog Nisse en snäll och lugn tur. En ganska vanlig tur alltså.

  

Av Sol - 30 januari 2010 23:36

Ryggfiltar i all ära men en hatt ett kungarike för en hatt.

  

Av Sol - 30 januari 2010 23:31

Pucci konstaterade att det blivit lite varmare. Kom igen vi tar ut nån av hästarna. Bilden blev lite suddig. Freya knuffade ner kameran i snön. Men den som tittar noga ser att det sitter en liten hund inbäddad bland filtarna i släden.

  

Av Sol - 30 januari 2010 23:29

Det gäller att klä på sig ordentligt. Tiina och Geiri mötte upp för en morgontur. Kallt men vackert. Sveipur lät matte sitta tryggt i fårskinnsfluffsadeln idag.

    

Av Sol - 29 januari 2010 23:00

Solen tittade fram idag så GR passade på att fånga snyggingen på bild i snön. Vackra kontraster. Vilken naturbegåvning. Snygg liten kille.

    

Av Sol - 29 januari 2010 21:47

Kunde inte motstå en ridtur ikväll. Det är så otroligt vackert ute. Det gnistrar som av diamanter i snön och månen lyser upp hela världen i ett ljusblått sken. Sveipur var med på noterna. Så plötsligt när vi kommer ut från gårdsplanen så skuttar ett monster upp. Om det var en älg eller rådjur må vara osagt. Det gick från liggande till skuttande på 0,2 sekunder. Lika snabbt tvärvände Sveipur, tog en 180 graders sväng in under ett äppelträd. Jag satt som av ett mirakel kvar. Då börjar han bocka. Ett skutt, två skutt sen hoppar han över en snövall. Fortfarande hänger jag med. Ett skutt till och jag inser det här går käpprätt åt skogen. Så jag siktar in mig på högst snödrivan och låter mig slungas av. Landar mjukt i snövallen. Sveipur springer hem till stallet. Vilken gentleman. Nåväl, skam den som ger sig. Efter denna nesliga start fick jag nog årets bästa tölt. Kunde öka och minska tempot. Är det detta som kallas positiv avkastning :)

  

Av Sol - 29 januari 2010 13:31

Passerade den här arma cykeln på lunchen. Någon som vet vem som övergivit stackaren på stan? Såg ett gäng till insnöade diton. Folk är helt klart inte ute och cyklar. Inte ens tjuvarna verkar intresserade.

  

Presentation

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Långritter
 Rida och bada
 Bromsar och mygg
 Ljuset, ljuset och ljuset!
 Semestertider

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards