Direktlänk till inlägg 13 april 2009

Lättlastat...

Av Sol - 13 april 2009 20:29

Så var det tävlingsdags. Klockan var ställd på 6.00 allt förberett. Stadig frukost och sen packa prylar. Sveipur brukar vara hyfsat lättlastad. Ha. Inte idag. No way. Inte in i lådan. Efter lite övertalning gick han ombord - för att snabbt som ögat kasta sig ur igen. Av och på. In och ut. Tror vi gick ombord ca 50 gånger innan han gick med på att stanna. Men iväg kom vi. 

 
 
Ingen bild

Blossa

14 april 2009 11:27

Om man nödvändigtvis ska galoppera in i transporten bir det lätt så att man hela tiden ramlar ut på andra sidan.... Undrar om det är det han sitter och tänker på, människan, om han verkligen hittat rätt metod för ändamålet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sol - 22 september 2020 16:37

Älskade Nissebus, det allra tuffaste beslutet fattades för några dagar sedan. Vi visste att detta var din sista sommar. 32 år är ett långt liv även för en tuff, stark och tålmodig islandshäst. När kroppen inte orkar och tänderna börjar ta slut. Då må...

Av Sol - 6 april 2020 07:28

Stallet är fortfarande vår trygga vrå och naturen börjar bli grön och skön. Nisse vinner fortfarande race - iallafall mot tvåbenta. 32 år och fortfarande spänst i ben och solsken i blick. Även med regntäcke på. ...

Av Sol - 20 mars 2020 08:00


En hjälpande hand behövs alltid i stallet och på turen. Hurtiga Humlan, Höken och maken ställer upp. Övervakade av Heba! ...

Av Sol - 20 mars 2020 07:55

Balansövningarna tränades såklart först på Nisse.

Av Sol - 20 mars 2020 07:53


Man kan träna balans och trick hälsar Freya.

Presentation

Omröstning

Vad är bäst med sommaren?
 Långritter
 Rida och bada
 Bromsar och mygg
 Ljuset, ljuset och ljuset!
 Semestertider

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards